„Jednou z najbežnejších príčin neúspechu je zvyk vzdať sa, keď človeka stretne dočasná porážka.“ Napoleon Hill
Život je skúška našej odhodlanosti a trpezlivosti ísť si za svojimi cieľmi a nájsť svoj zmysel života. Vytýčiť si cestu a kráčať po nej, aj keď sa občas kľukatí, keď sa musíme popasovať s balvanom v ceste, ktorý nám zavadzia.
Častou príčinou neúspechu, ale aj nedôvery v zmysel života je práve naša slabá viera a odhodlanie vydržať. Pritom práve tieto kľukaté cestičky a prekážky na ceste nás učia byť silnejšími, učia nás k pokore a dávajú nám príležitosť vnútorne rásť.
Značku KFC pozná takmer každý. Čo je ale za úspechom tejto značky? Je to viera pána Hartlanda Sandersa z Kentucky a odhodlanie vytrvať. Pozriete sa na jeho príbeh:
Kedysi žil starší muž v malom dome. Respektíve živoril zo sociálneho zabezpečenia vo výške 99 dolárov. Vo veku 65 rokov sa rozhodol, že veci sa musia zmeniť. Premýšľal o tom, čo by mohol urobiť, čo má ponúknuť na trh. Chcel nájsť svoj zmysel života. Robil výborné kuriatka, ktoré vždy chutili jeho priateľom. Bola to jeho špecialita, jeho jedinečný recept, to v čom bol naozaj dobrý. Rozhodol sa, že svoju životnú zmenu urobí s týmto receptom.
Opustil Kentucky a cestoval po rôznych štátov, aby sa pokúsil predať svoj recept. Chodil po reštauráciách a ponúkal recept zadarmo, s tým, že chcel malé percento z predaných porcií jeho kuracej špeciality.
Bohužiaľ pre väčšinu majiteľov to nebola lákavá ponuka a tak počul NIE viac ako 1000 krát. Aj po všetkých týchto odmietnutiach sa nevzdal. Veril, že jeho kurací recept je niečo výnimočné. Na 1010 pokus počul prvý krát ÁNO.
Vďaka tomuto úspechu zmenil plukovník Hartland Sanders spôsob, akým Američania jedia kuracie mäso. Dnes je známou značku po celom svete.
Z tohto inšpirujúceho článku mi vyplývajú 2 myšlienky.
Zdroj foto: www.kfc.com